Identiteitsfraude

Naar aanleiding van deze uitzending van Reporter, nogmaals de gevaren van het meenemen van bv een mobiele telefoon.

Eerder blog:

mobiel betalen

Reporter
Get Microsoft Silverlight
Of bekijk de flash versie.

Niet alleen deze ellende, maar ook allerlei fouten die in systemen nu eenmaal optreden kunnen eindeloze problemen veroorzaken.
Herstel is vrijwel onmogelijk.
De combinatie van een simpel mobiel telefoontje en contant geld lijkt een veel veiliger optie.

Dit bericht werd geplaatst in algemeen, economie, Uncategorized, VK-bloggers. Bookmark de permalink .

17 reacties op Identiteitsfraude

  1. ezelgedachten zegt:

    Hier word je toch niet vrolijk van.Wat moet ik nu met mijn I-phone, HTC en Nokia?
    Ik ga weer over op de tam-tam

  2. Hanneke zegt:

    -gaat rooksignalen oefenen doen-

  3. blutch1 zegt:

    @Burro
    Het gaat me niet om het niet gebruiken van die dingen als I-phone, maar om het besef wat je allemaal met je meedraagt. Vroeger maakten we ons druk om zakkenrollers, terwijl het enige wat je kwijtraakte de portemonnaie en de inhoud was.
    Aangifte doen en klaar was Kees.
    Nu kun je blijkbaar jaren bezig zijn om de ongein te herstellen, als dat al lukt.

    @Hanneke
    Rooksignalen worden door de overheid uitermate heftig bestreden.

  4. Hanneke zegt:

    @blutch1 : (puft in kringeltjes) Ik ken de regels, maar de regels kennen mij niet.

  5. Johan zegt:

    Heb het al eerder gezegd: ik gebruik mijn mobiele telefoon alleen om te bellen en te SMS-en. Is misschien ouderwets, maar wat moet ik met al die andere onzin?

  6. Als je meteen aangifte doet van een gestolen mobieltje of computer, dan zou er toch geen probleem moeten zijn?
    Op mijn mobiel heb ik overigens een scanner waarmee je via je e-mail de telefoon kunt blokkeren zodra deze gestolen of verloren is. (Lookout Mobile Security)

  7. blutch1 zegt:

    @Pierra
    Blokkeren is aardig, maar de opgeslagen gegevens kunnen nog steeds worden uitgelezen.
    Wat denk je overigens van mensen die hun oude computer bij het groot vuil zetten en de harde schijf er niet uithalen. Bomvol gegevens.

  8. svara zegt:

    Dag Blutch
    de link naar jouw eerder blog lijkt niet te werken
    kan natuurlijk ook aan mij liggen….

  9. Apiedapie zegt:

    ’t Is een ellende die mobieltjes, zeker in het buitenland. Had in december ineens een rekening van 700 euro (!!!), niemand kan me zeggen waarom. Jaaa, u had zeker Facebook nog aan staan? Nee! Twitter? Nee! Heeft u emails verstuurd? Ja natuurlijk heb ik emails verstuurd!!! Daarom heb ik zo’n Blackberry. En zelfs als je ze niet opent of leest … dan worden ze toch gedownload en moet je er voor betalen. Ook reclame-emailtjes met linkjes dus. Maar je doet er echt niks tegen, betalen dus. En bij de volgende reis in het buitenland het ding uit laten staan, of de datafunctie uitschakelen, zodat je er alleen nog mee kunt bellen. Fijn hoor, daarom had ik dus zo’n smartphone. Grrrrrrrrr……..

  10. blutch1 zegt:

    Apiedapie, dat heet leergeld.

  11. VSp zegt:

    Mijn vriendin heeft een I-Pad, van de Baas, die ze kan bellen bij verlies en alle gegevens op afstand in één klap kan verwijderen, terwijl dat ding op de een of andere manier wèl traceerbaar blijft. Standaard download ze de veranderende data 1* per dag, of vaker, op haar PC. Überhaupt internetbankieren of internet creditcardbetalingen uitvoeren, fraude gevoelig.

  12. Glaswerk zegt:

    Ruim vijftien jaar geleden bestond nog niet de behoefte bij het gros van de mensheid om permanent bereikbaar te moeten zijn.

    Wellicht ben ik als mobielloze al een oud communicatie-fossiel op relatief jonge leeftijd, maar ik heb in het buitenland wel een hand over om die in de kontzak speels over de portemonnee te houden voor de grijpgrage handen van zakkenrollers 😉

  13. blutch1 zegt:

    Permanent bereikbaar, vreselijk, ik moet er niet aan denken. Ik heb wel een mobiel, maar die is om te bellen en niet om gebeld te worden.
    Ik ben zeer exclusief bereikbaar.

Geef een reactie

