Tonnen dode haringen op Noors strand

Noorwegen is in de ban van het mysterie van de twintig ton dode haringen die zijn aangespoeld op het strand in Kvaenes in de noordelijke regio Nordreisa.

Op het strand ligt een tapijt van duizenden dode haringen. Wat de oorzaak is van hun massale dood is onduidelijk. Wetenschappers willen de vissen onderzoeken. Mogelijk zijn de haringen bij eb op het strand terechtgekomen nadat ze door roofvissen naar de kust zijn opgejaagd. Maar ze kunnen ook door een storm zijn aangespoeld of in ondiep water zijn terechtgekomen en in de problemen zijn gekomen door zoetwater uit een nabije rivier die in zee stroomt.

Apocalyptici zien in de dode vissen een voorteken voor het einde van de wereld, dat volgens de oude Maya’s in 2012 zal gebeuren. Een ander voorteken zouden de tweehonderd merels zijn die op nieuwjaarsdag in de Amerikaanse staat Arkansas uit de lucht vielen. Al waren die hoogstwaarschijnlijk vuurwerkslachtoffers.

Dit bericht werd geplaatst in algemeen, VK-bloggers. Bookmark de permalink .

7 reacties op Tonnen dode haringen op Noors strand

  1. Of een vissersboot die toen de kustwacht naderde zijn vangst dumpte op het strand
    en dacht ik ga het later halen ?
    Of zou er weer een Breivik zijn die dacht ik koop een duikerspak en ga eens een ander soort school proberen.
    Mijn fantasie slaat op hol bij zulke beelden.
    Laat ik het samenvatten als: “De ondergang komt van rechts”

  2. blutch1 zegt:

    O, ik dacht van onderaf of van boven. Als hij van rechts komt, dan gaat hij naar links. Laat ik maar gewoon rechtdoor gaan.

  3. Blutch is back.

    Ik dacht nog; hij is opgevreten door een groep wolven.

  4. blutch1 zegt:

    Ik ging niet naar Omsk.

  5. Dat kan wel zijn, maar de wolven zijn wel uit Omsk naar hier gekomen

  6. Stefania zegt:

    Lang niet gezien. Een gelukkig 2013, die er gewoon komt.

    In de Telegraaf stond (en dan is het waa 🙂 dat de Maya’s slechts wijzen op een cyclus die tot einde komt. Net als een jaar, of een dag, er begint daarna gewoon weer een nieuwe.

  7. blutch1 zegt:

    Dat weet ik wel, hun kalender eindigt gewoon. Maar na 31 december komt weer 1 januari en kunnen we helemaal opnieuw beginnen.

Geef een reactie

