Crisis?

Waarom zetten we niet een goede wietteelt op? Sinds Portugal de drugs heeft gedecriminaliseerd is het daar beduidend beter gegaan wat gebruik en evt behandeling betreft.
http://www.newyorker.com/reporting/2011/10/17/111017fa_fact_specter
http://www.drasties.com/drasties/comments/5522
Hennep kan tevens als katoenvervanger dienen. Katoenteelt is vervuilend en verbruikt zeer veel water.
Er komen ineens veel arbeidsplaatsen bij en er wordt flink wat geld bespaard op de bestrijding die toch geen zoden aan de dijk zet. De criminaliteit wordt de wind uit de zeilen genomen.
De overheid kan door BTW-heffing zelf ook nog wat verdienen.
En als andere staten de nutteloosheid van de “war-on-drugs” gaan inzien hebben we ook nog eens een mooi exportprodukt.

Eerder geplaatst bij Aad verbaast
http://aadverbaast.wordpress.com/2012/03/29/kamp-westland-voor-dwangarbeiders/#comments

Dit bericht werd geplaatst in algemeen, economie, Uncategorized, VK-bloggers en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Crisis?

  1. Selma zegt:

    We?
    Go your gang, zou ik zeggen.
    En ik wens je veel rijkdom toe.
    Ik doe (al) wat anders.

    • blutch1 zegt:

      Wat jammer. Je leek me juist zo’n positief ingesteld mens dat zich niet door de eerste de beste tegenslag uit het veld liet slaan. Daarbij komen bij jou de vogels zo binnenvliegen.

      • Selma zegt:

        Het ging me om het stomme woordje ‘wij’.
        Weinig schrijvers denken daar over na.
        Ik behoor niet tot (hun of) jouw wij.
        Tenzij je dat met mij van tevoren overlegd hebt.

  2. blutch1 zegt:

    Wij zijn in deze context niet jij en ik, maar Nederlanders in het algemeen. Er wordt ook gezegd dat wij een crisis hebben. Nou, ik persoonlijk niet en jij blijkbaar ook niet. Er worden dan ook de mensen in Nederland bedoeld. Ik wilde niet specifiek individuen, de private sector of de overheid noemen omdat de een het niet zonder de ander kan. Er zou ook “men” gebruikt kunnen worden, maar dat geeft weer zo’n idee, jullie doen maar, ik bemoei me er niet mee. En het idee beperkt zich aan de andere kant wel weer tot Nederland. Vandaar wij.

  3. Pingback: Legalisering cannabis | blutch1

  4. Pingback: Legalisering Cannabis 2 | blutch1

Geef een reactie

