Verkiezingen 12 september

Dat wordt weer lezen van taaie partijprogramma’s en onduidelijke termen als samenwerken, flexibilisering en de schouders eronder zetten.
Het Kunduz- cq lenteaccoord blijkt van de 12 miljard 10 miljard lastenverzwaringen te bevatten.
Dat is weer de gemakkelijkste weg voor politici, maar bij mij heet dat geen bezuiniging.

Dit heb ik alvast uitgezocht.

Anti ESM-verdrag: SP, PvdD, PVV
Voor legalisering cannabis: PvdA, SP, PvdD.

Dit bericht werd geplaatst in algemeen, economie, Uncategorized, VK-bloggers en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Verkiezingen 12 september

  1. SP is wel pro Europa en het anti ESM van de SP veranderd in Pro ESM als de lasten wat gelijker verdeeld worden ofzo.

  2. rikus zegt:

    Ik heb er diep over nagedacht en mijn slotconclusie is Wilders.
    Het gaat nog dagelijks over hem, alle politici hebben er een trauma van over gehouden blijkbaar.
    Alle voorstellen van Wilders zijn uit het Lente akkoord geschrapt.
    De pensioen leeftijd wordt sneller verhoogt. De AOW ers leveren het meeste in.
    De laagstbetaalden zijn de dupe
    Bezuinigingen op ontwikkelingshulp geschrapt en zo kunnen we nog even doorgaan

    • blutch1 zegt:

      Ik geef geen stemadvies, maar ik probeer te zien welke standpunten partijen innemen op wat ik denk dat cruciale punten zijn om er nog wat van te maken.
      Die punten kunnen voor iedereen anders zijn.
      Bedankt voor je reactie.

      • rikus zegt:

        Ik kijk naar wat mij als AOW er in de knop raakt
        Over de verhoging van de AOW leeftijd hoef ik mij niet meer druk te maken
        Nog even en ik ben op het plekje waar de politici me het liefst zien (RIP)

  3. King Billy zegt:

    Nog even rustig afwachten, kan zomaar gebeuren dat begin september alle partijprogramma’s in de prullenbak gedumpt kunnen worden omdat de Godfathers in Brussel, Straatsburg en Frankfurt dicteren. Jammer dat Jacobse en Van Es zich genoodzaakt zagen met http://www.youtube.com/watch?v=NuIv_lrKlqA te stoppen omdat ’t uit de klauwen liep.

  4. blutch1 zegt:

    Leuk om te zien dat Jelle Brandt Corstius wb het ESM tot dezelfde conclusie was gekomen.

  5. King Billy zegt:

    http://de.wikipedia.org/wiki/Europ%C3%A4ischer_Stabilit%C3%A4tsmechanismus
    Daarin een fraai overzicht van de kosten voor alle Eurolanden, incl. de redding van Griekenland plus misgelopen Target2 tegoeden die verrekend zijn. Voor Nederland 20 miljard via Target2 de plomp in.

  6. j de kat zegt:

    Waarom zou je lezen? De politici zijn de komende maanden niet van de buis en de campings te rammen. Zelfs als je het geluid van je tv uitzet zul je niet aan hun gelul ontkomen.

  7. blutch1 zegt:

    Omdat ik de komende maanden weinig Nederlandse zenders zal zien/horen en omdat ze in de media vrijwel nooit iets relevants zeggen.

Geef een reactie

